tirsdag 12. april 2011

Norske Motedesignere

I dette innlegget skal jeg skrive litt om en norsk motedesigner. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på norsk design, men kastet meg ut i google og fant til slutt et par designere jeg likte.

Favoritten jeg kom frem til var Epilogue.


Designeren er i denne kolleksjonen inspirert av ravnen. I kolleksjonen har de prøvd å ta elementer fra denne fuglen som fjær, men også andre elementer man assosierer med ravnen som for eksempel redet og måneskinn. De har også dratt inn myter som er linket til den svarte fuglen.
De bruker forskjellige typer stoffer man kanskje ikke forventer å se sammen, alt fra skinn til ull. De varierer også mellom glatte og matte flater, noe som skaper spenning. Fargepaletten er ganske minimal, ravnen er jo helt svart, noe som gjør at det er en ganske røff og mørk linje gjennom hele kolleksjonen, noe som også gjør at det blir elegant.


Grunnen til at jeg liker denne designeren er nok fordi jeg er selv ganske fascinert av ravnen. Jeg synes klærne er tøffe og har en egen stil over seg. Jeg liker også måten de bruker kun de mørkeste nyansene på skalaen, men at plaggene likevel er veldig detaljerike.
Jeg tror også måten de har fremstilt produktene sine på er med å trigge smaken min. Alle bildene er i svart-hvitt og er bra regissert. Det har kanskje ikke så mye med klærne å gjøre, men det sier jo hvor viktig reklameringen fungerer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar